עבודה באירופה לבעלי אזרחות אירופאית

תמיד חלמתם לעשות כסף בחו"ל? הגעתם למקום הנכון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

עבודה באירופה לבעלי אזרחות אירופאיתלישראלים רבים יש זכאות לאזרחות זרה. אם זה מכיוון שההורים שלהם בני מדינה זרה ואם זה משום שסבא וסבתא שלהם הגיעו מארצות אירופה. היתרונות הגלומים בזכות לדרכון זר, עצומים. עבודה באירופה היא הזדמנות שאין שניה לה, לעבוד תמורת סכומי כסף גבוהים, ליהנות ממערכת רווחה מתוחזקת ומתקדמת ולמעשה, לחיות בלב ליבו של העולם המערבי עם כל המשתמע מכך, הם דבר שרבים בעולם חולמים עליו.

אם אתם בעלי דרכון אירופאי ומתלבטים האם ללכת לעבוד באירופה, הרשו לנו להציג בפניכם את האפשרויות העומדות בפניכם. אולי יש פרטים שלא ידעתם על הזכויות המגיעות לכם בתור בני האיחוד האירופי, אולי אתם רוצים לשמוע עוד על איך בדיוק עוברים את התהליך שבסופו אתם מוצאים את עצמכם עובדים במדינה זרה. על כל אלו נדבר במאמר שלפניכם.

 

קודם כל, גם אם אתם זכאים לדרכון אירופאי, זה לא בהכרח אומר שאכן יש לכם כזה

זכאות לדרכון אירופאי יכולה להתקיים באחד משלושה טעמים:

  1. נולדתם במדינה: במידה ובאתם לעולם באחת ממדינות האיחוד האירופי, גם אם ההורים שלכם באותה עת היו אזרחים זרים, כנראה שאתם זכאים לאזרחות אירופאית. בדרך כלל מדובר במקרה פשוט יחסית, שכן במרבית בתי החולים, אלו שבמרכז אירופה בוודאי, מנהלים את תהליך הרישום של הרך הילוד עוד בבית החולים.
  2. ההורים שלכם בעלי אזרחות זרה: במקרה הזה בדרך כלל אם תהליך קבלת האזרחות נעשה על ידי ההורים שלכם בעוד שאתם ילדים קטנים, זו לא בעיה. המדיניות משתנה ממדינה למדינה כמובן, אבל בדרך כלל, מרבית המשפחות בוחרות להעביר כמה חודשים בארץ המוצא של ההורים ולרשום את הילדים שלהם בתור אזרחי המדינה באותה הזדמנות. שכן במרבית המדינות, הדרישה היא להתגורר במדינה לפרק זמן קצוב על מנת שיוכלו גם הילדים לקבל את האזרחות הנכספת. אבל, אם לא עברתם את תהליך קבלת האזרחות, מכל מיני טעמים, דעו כי אתם יכולים לעבור את תהליך קבלת האזרחות גם בתור מבוגרים אלא שצריך לבדוק את העניין לאשורו. בכל מדינה התקנות מעט שונות וכאן קצרה ידינו מלהסביר את התהליך בכל מדינה ומדינה. אבל במרבית המקרים, מדובר על תהליך פשוט ומאוד ברור שצריך אדם לעבור על מנת לקבל אזרחות זרה.
  3. אתם זכאים לאזרחות זרה בגלל שסבא וסבתא שלכם נולדו במדינה החברה באיחוד האירופי: מדובר על זכות שיש למעט אנשים באופן יחסי שכן ברוב המדינות, לא ניתן לקבל אזרחות על סמך מקום הולדתם של ההורים. ישנם שני מקרים חריגים. הראשון הוא פורטוגל, שם, עקב החלטה כי צאצאי גירוש ספרד יהיו זכאים לאזרחות, נפתחת דלת לאיחוד האירופי עבור אלפי ישראלים, יוצאי עדות המזרח בעיקר. מהצד השני, צאצאי ילידי גרמניה, שאזרחותם פגה עקב הרדיפה הנאצית, זכאים גם כן לקבל אזרחות גרמנית. שוב, חשוב לזכור כי כל מדינה מתנהלת קצת אחרת ושבמקרים האלו, תהליך קבלת האזרחות הוא בדרך כלל מורכב יותר. אל תוותרו על הכנה מדוקדקת של 'שיעורי הבית' שלכם. על מנת שתגיעו מוכנים לתהליך כאשר אתם יודעים בוודאות מה נדרש מכם במהלכו.

בכל אופן, רגע לפני שאתם אורזים את כל חייכם ונוסעים אל מעבר לים, חשוב שתהיו בטוחים כי אכן יש לכם אזרחות ושאתם עומדים בכל ההגדרות הנדרשות מבחינת החוק.

היתרונות של בעלי אזרחות אירופאית בכל הקשור לעבודה באירופה

לבעלי אזרחות אירופאית יש מספר יתרונות מובהקים בכל הקשור בעבודה באירופה.

א. לא משנה במה תעבדו, אתם לא צריכים להתמודד עם ניירת מיותרת: התקנות באיחוד האירופאי בדבר עובדים זרים הן תקנות מחמירות במיוחד. גלי המהגרים מהמזרח התיכון ששטפו את היבשת בשנים האחרונות הביאו גם הם להחמרה משמעותית בתקנות. כך שבמידה ואתם בעלי אזרחות של אחת המדינות השייכות לאיחוד האירופי, אתם יכולים לעבוד ולשהות במדינות האיחוד האירופי, בראש שקט.

ב. אם לא תלויים במעסיק שלכם: עובדים זרים תלויים במעסיק שלהם. ברוב המקרים, למעט מקרים יוצאי דופן השייכים בעיקר לתחומי העבודה הסובבים סביב עולם התרבות והאומנות, עבודה באירופה מבוססת על הכרזה של המעסיק כי הוא המעסיק שלכם. אם אתם רוצים להתפטר ולמצוא עבודה אחרת, במידה ואין לכם אזרחות זרה, המשמעות עלולה להיות קיומית. מה שלא צריך להטריד את אלו האוחזים באזרחות זרה.

ג. אתם יכולים לנוע ולעבוד בקרב כל מדינות האיחוד האירופאי בחופשיות: מדינות האיחוד האירופי חתומות כולן על הסכם המאפשר לאזרחים מכל רחבי היבשת, לנוע בה מנקודה אחת לאחרת ללא צורך בוויזה נוספת או אישור מיוחד. בנוסף, גם אם אתם בעלי אזרחות של אחת ממדינות מזרח אירופה, אתם יכולים ליהנות מעבודה במערבה של היבשת, כנ"ל הפוך. מה שכן חשוב להדגיש בנקודה הזו הוא שיש מדינות שממוקמות על יבשת אירופה אבל בכל זאת, זה לא אומר שהן חברות באיחוד האירופי. הדוגמא הבולטת מכולן נכון להיום היא בריטניה שבמהלך שנת 2019 עזבה את האיחוד האירופי לצמיתות. כך שתמיד שווה לבדוק איזו מהמדינות חברה באיחוד האירופי כדי שלא יתרחשו אי אלו אי הבנות מצערות.

 

במה יכולים לעבוד המחזיקים באזרחות של אחת ממדינות האיחוד האירופי

האמת היא שקשה להגיד במה אפשר לעבוד שכן קצרה היריעה מלפרט על האפשרויות הרבות שנמצאות ביבשת. למעשה, המחזיקים בדרכון אירופי יכולים לעבוד בכל עבודה בה יחפצו בכל רחבי היבשת. מעבודה בחקלאות ועד עבודה בחברות נחשבות בתחומי החדשנות, ההייטק, השיווק ומה לא.

אנחנו לא יכולים להגיד לכם אולי במה אתם יכולים לעבוד אבל אנחנו כן יכולים לתת כמה המלצות לאלו הבוחרים לעבוד מעבר לים.

 

כמה טיפים שיעזרו לכם בתהליך

עבודה באירופה לבעלי אזרחות אירופאיתקודם כל, תנשמו עמוק. מעבר לארץ אחרת זה דבר לא קל הדורש משאבים נפשיים גדולים. מכיוון שמדובר בתהליך הלוקח תקופה ארוכה, הכול יהיה בסדר אם תיקחו לעצמכם כמה נשימות עמוקות. בשלב השני, קחו דף ועט ותתחילו לרשום. אם עוד לא מצאתם עבודה, אין בעיה. אנחנו ב- טרמינל עוסקים בנושא כבר קרוב לעשר שנים ואנחנו מבטיחים לעזור לכם בכל מה שכרוך בחיפוש עבודה באירופה. זכרו כי מציאת עבודה זה לא דבר קל בשום מקום ושצריך אורך רוח ומיקוד גבוהים.

אם אתם כבר יודעים היכן אתם עתידים לעבוד זה הזמן להתחיל לחפש את הדירה שלכם במקום החדש, להתחיל לחשוב מה שווה לארוז בתיקים עבור תקופה ארוכה כל כך ועוד. חשוב לזכור כי מדובר בתהליך קשה עבור כל אחד, אבל שבסופו של דבר, אתם תשמחו ממנו.

זכרו להכניס לתהליך התכנון מאין רגעים קטנים של 'כיף'. זה יכול להיות על ידי צפייה בסרטים על המקום. אולי תחפשו כבר עכשיו מסעדות שאתם חייבים לבקר בהן או אטרקציות שפשוט אסור לכם לפספס. במובן הזה הרשתות החברתיות יכולות להיות נכס עבורכם על מנת שתוכלו להכיר אנשים חדשים בארץ אליה אתם עתידים להגיע. אפילו אם תיצרו קשרי ידידות עם אדם אחד, רק הוא לבד יוכל לגרום לכם להרגיש טיפה יותר טוב בימים הראשונים בעולם החדש אליו אתם מגיעים.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

פרסמו אצלנו!

קבלו חשיפה של אלפי גולשים למוצר/שירות שלכם!

למידע על אפשרויות הפרסום, השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!