איך למצוא עבודה בחו"ל – כל מה שחשוב לדעת בשביל להצליח

תמיד חלמתם לעשות כסף בחו"ל? הגעתם למקום הנכון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

איך למצוא עבודה בחו"לאיך למצוא עבודה בחו"ל – כל מה שחשוב לדעת בשביל להצליח

אם יש לכם אזרחות מקומית ואתם דוברים את שפת המקום – חיפוש עבודה בחו"ל מתבצע בצורה זהה לחיפוש עבודה בארץ (צפויים הבדלי מנטליות). אם אין לכם אזרחות או אשרת עבודה, מקדו את המאמצים תחילה בהסדרת מעמד חוקי. עבודה בחו"ל ללא אשרה מתאימה מהווה עבירה על החוק. אם תתפסו עובדים בניגוד לחוק תגורשו באופן מידי ללא אפשרות לחזור שוב אל אותה מדינה במשך שנים רבות. חשוב לשים לב לסוג האשרה שקבלתם. אשרת סטודנט מאפשרת בחלק מהמקרים עבודה בשעות מצומצמות ובמקרים אחרים אינה מאפשרת עבודה כלל. קבלת ויזת תייר למדינה מסוימת אינה מהווה אישור עבודה. 

איך מקבלים בקלות ויזת עבודה בחו"ל?

ישראלים בעלי אזרחות של מדינת היעד נהנים מהאפשרות לעבוד באופן חוקי בשטח המדינה. בעלי אזרחות אירופאית רשאים לעבוד ברוב שטח האיחוד. אם אנכם בטוחים אלו זכויות מקנה לכם האזרחות שבידכם כדאי לברר זאת מראש. אם אין לכם אזרחות ואתם זקוקים לוויזת עבודה – הדרך הקלה ביותר לקבל אותה היא הגשת בקשה על ידי המעסיק. אם המעסיק שמבקש להעסיק אתכם מסוגל לשכנע את רשויות ההגירה שאתם מביאים ערך מוסף ואין תושב מקומי שמסוגל לבצע את העבודה במקומכם – אתם תקבלו אשרת עבודה בקלות. 

מדוע עבודה בחו"ל כל כך מבוקשת?

ברוב מדינות אירופה וארצות הברית השכר גבוהה יותר בהשוואה לשכר בישראל ותנאי העבודה טובים יותר. שעות העבודה בחו"ל ברוב המדינות המערביות נוחות יותר. הניסיון המקצועי שתצברו במהלך עבודה בחו"ל יבוא לידי ביטוי בשיפור כישורי שפה, היכרות עם אנשי מפתח בתחום בכל העולם, ידע נרחב, כושר הסתגלות ויכולת להתמודד עם קשיים. עבודה בחו"ל צפויה לפתח בכם יכולות חדשות ולהפוך אתכם לעובדים מבוקשים בעתיד. הקמת עסקים בחו"ל פשוטה, רווחית ומלהיבה יותר בחו"ל כך שישראלים רבים בוחרים לפתוח את העסק שלהם במדינה זרה. 

מתי כדאי להפעיל קשרים אישיים למציאת עבודה בחו"ל?

המלצה מאדם שמכיר אתכם מעניק לכם יתרון על פני מועמדים אחרים. אם אתן מכירים מישהו שכבר עובד בחו"ל במשרה דומה לזו שאתם מחפשים – כדאי לפנות אליו ולברר האם הוא יכול לסייע לכם וכיצד. הצטרפו לקבוצות של ישראלים שמתגוררים במדינת היעד דרך הרשתות החברתיות ובקשו מהחברים בקבוצה לסייע לכם במציאת עבודה. כך למשל תצטרפו לקבוצת "ישראלים בברלין" או "ישראלים באוסטרליה". אם יש להורים מכרים (גם מבוגרים) שמתגוררים במדינת היעד תוכלו לפנות גם אליהם בבקשת סיוע או הכוונה למציאת עבודה. 

שימו לב, הפעלת קשרים אישיים למציאת עבודה אינה מקובלת בכל המדינות. חשוב לוודא שאתם פועלים בהתאם לקוד ההתנהגות המקומי ואנכם נתפסים כחוצפנים וגסי רוח. 

איך למצוא עבודה בחו"ל דרך האינטרנט?

הצעד הראשון יהיה הסדרת מסמך קורות חיים בשפה האנגלית או בשפה המקומית. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע מקומי ולוודא שמסמך קורות החיים שלכם תואם את הנורמה. ישנם הבדלים בין פורמט קורות החיים שנהוג בישראל, בארה"ב, באירופה ובאוסטרליה. שימו לב שישנן מדינות בהן מועמדים שאינם תואמים בדיוק את דרישות התפקיד לא מקבלים כל מענה. 

לרוב, בכל מדינה פועלים 2-3 לוחות דרושים בהם מתרכזות רוב המשרות. תוכלו למצוא את הלוחות הללו בקלות אונליין ולבחור הצעות עבודה רלוונטיות. את קורות החיים תשלחו דרך האתר בעוד את התשובות תקבלו טלפונית או באמצעות דוא"ל. אם אתם נמצאים עדיין בארץ ייתכן וחלק מהחברות יסכימו לבצע עמכם ראיון טלפוני בעוד חברות אחרות כלל לא יטרחו לענות. 

עבודה בחו"ל דרך חברות השמה

אם תשאלו את רוב הישראלים שכבר יצאו לעבודה בחו"ל איך למצוא עבודה בחו"ל הם ימליצו לכם על חברות השמה. עבודה דרך חברת השמה מאפשרת לכם לצאת לדרך כאשר אתם יודעים כבר היכן תעבדו, מי יהיה המעסיק שלכם, מהם תנאי השכן והיכן תגורו. את כל הסידורים תבצעו מראש בשפה העברית כאשר ממתינים לכם במקום העבודה בחו"ל אנשי קשר ישראלים דוברי עברית. עבודה בחו"ל דרך חברות השמה ישראליות מתאימה לצעירים חסרי ניסיון, חיילים משוחררים, בעלי מקצוע וגם לבעלי משפחות. אפשרות נוספת למציאת עבודה בחו"ל דרך חברת השמה היא פנייה אל חברות השמה מקומיות (לא ישראליות).

איך למצוא עבודה בחו"ל באתרי חברות?

פעמים רבות חברות מפרסמות משרות דרושים באתר החברה. היכנסו לאתרים של חברות שפועלות בתחום בו אתם מעוניינים לעבוד וחפשו הצעות עבודה מתאימות. שימו לב לדרישות התפקיד והתאימו את מסמך קורות החיים שלכם לפורמט המקומי. 

איך למצוא עבודה בחו"ל בלי לדעת אנגלית?

אם אנכם דוברי אנגלית או את שפת המקום יהיה עליכם למצוא עבודה אצל מעסיק ישראלי או לחילופין לבחור בעבודה שאינה דורשת כישורי שפה. לרוב, עבודות כפיים כמו חקלאות, ניקיון, בנייה, שטיפת כלים וסבלות מאפשרות העסקה ללא כישורי שפה. 

שיבוץ לעבודה דרך לשכת התעסוקה

אם יש לכם אזרחות מקומית אתם רשאים לפנות אל שירות התעסוקה המקומי ולבקש סיוע במציאת עבודה. עליכם להביא עמכם תעודות מתורגמות שמעידות על השכלה, מקצוע והמלצות. היכולת של לשכת התעסוקה המקומית לסייע לכם תהיה בחלק מהמדינות משמעותית ובחלק אחר מוגבלת ביותר. אל תשכחו לבחון גם זכאות שלכם כאזרחי המקום לדמי אבטלה. 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

פרסמו אצלנו!

קבלו חשיפה של אלפי גולשים למוצר/שירות שלכם!

למידע על אפשרויות הפרסום, השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!