פורטוגל – 6 חופים קסומים בין פורטו לליסבון

תמיד חלמתם לעשות כסף בחו"ל? הגעתם למקום הנכון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מאת: כרמית וייס, GoTravel

קו החוף של פורטוגל משתרע לאורך כמעט 2,000 ק"מ, ונחשב בצדק לאחד היפים באירופה – ולטעמי, ללא ספק – מספר אחת! יש כאן חופים חוליים, מצוקים אדירים, מפרצים משגעים, לגונות מרהיבות וחופי גלישה מהטובים והמפורסמים בעולם.

פורטוגל היא מדינה ענקית. שטחה היבשתי 92 אלף קמר, כמעט פי חמש משטח ישראל.

אתרכז כאן רק בחופים של מרכז פורטוגל, באזור שבין ליסבון לפורטו, שהם יעד הטיול הפופולרי ביותר. נסו לשלב אותם בטיול שלכם.

נתחיל מצפון לדרום, עם חוף הכי מפורסם של פורטוגל.

 

1. נאזרה – גלים של 30 מטר

עם הגלים הגבוהים ביותר בעולם, שיכולים להגיע לגובה 30 מ', אין תייר בפורטוגל שלא מגיע אל התצפית לעבר חוף דו נורטה (Praia do Norte). עיירת הדייגים הקטנה נאזרה (Nazaré) צמחה לעיר תיירותית משגשגת, בזכות נקודת התצפית על הגלים האדירים בעולם.

גם בימים בהם הגלים לא בשיאם, מה שקורה בשיא החורף, הגלים גבוהים מאד גם בשאר ימות השנה, וכמעט תמיד ניתן לצפות בגולשים המתאמנים כאן, כי אף גולש לא התחיל בגלישה על גל של 30 מ'.
אני זכיתי כאן לגלים מהפנטים של 6 מטר, אחרי שבוע שלם של המתנה, מראה שלא אשכח לעולם (חפשו בגוגל " פורטוגל הרומנטית מסלול לאורך החוף").

תמונה: גלים אדירים מתנפצים על המצוק בנזרה (צילום: Luis Ascenso)

 

2. חוף בליל – חוף הגולשים וחצי האי המתנתק

חוף יפהפה נוסף, שהפנט אותי בזכות גולשי הגלים המציפים אותו, הוא חוף בליל (Praia Baleal). רצועת יבשה צרה מחברת כאן את חצי האי בליל אל היבשת, והופכת אותו לאי, בימים בהם הוא מוצף גלים גבוהים וגאות. משני צידי רצועת היבשה הזו, שני מפרצים, שמאות (אם לא אלפי) גולשים מציפים אותם.
גם אם אינכם גולשי גלים, עלו על הכביש המחבר את חצי האי ליבשת, טיילו על המצוקים ובין הבתים היפים, או כנסו לטבול במים, בימים חמים מאד. זה המקום לציין, שמי האוקיינוס האטלנטי קרים מאד כל השנה, ולכן רחצה בהם היא אופציה לאמיצים או בעלי חליפות גלישה בלבד.

 

3. המצוקים המרהיבים של העיירה פניש

לא הרחק משם, גם העיירה פניש (Peniche) ממוקמת על חצי אי החודר לים, אבל היא אינה מתנתקת… מדרום לה נמצא אחד מחופי הגלישה המפורסמים בעולם בגלי הצינור שלהם – חוף סופר-טובוס (Praia dos Supertubos), שמארח תחרויות גלישת גלים בינלאומיות. מומלצת נסיעה בכביש המקיף את פניש, לאורך המצוקים, עד המגדלור של קייפ קארבוירו (Cabo Carvoeiro), הנקודה המערבית ביותר במקום, המאפשרת תצפיות נהדרות על הצוקים הדרמטיים שהאוקיינוס גילף באבן הגיר.

תמונה: מצוקי אבן הגיר של פניש (צילום: Americo Lopes)

 

4. מפרץ הצדפה של סאו מארינו דו פורטו

40 דקות נסיעה דרומה, יביאו אתכם לאחד המקומות היפים ביותר בפורטוגל. העיירה הציורית סאו מארינו דו פורטו (São Martinho do Porto) שוכנת לחופיו של מפרץ שצורתו כקונכיה מושלמת. שתי רצועות חוף סלעי סוגרות את הפתח לים, ומותירות ביניהן פתח צר, דרכו נכנסות הסירות והספינות לנמל.

טיפוס קצר אל השלוחה הצפונית מבין השתיים, זו שמעל העיירה, יביא אתכם לנקודת תצפית מרהיבה, שבשעת השקיעה היא רומנטית להפליא.

 

5. הלגונה של אובדוש

רק 15 ק"מ דרומה, כפי שמרמז שמה, הלגונה של אובידוש (Lagoa de Óbidos) הגיעה פעם עד לעיר היפה שעל שמה היא קרויה, אבל כיום היא קטנה יותר ומרוחקת ממנה כ- 9 ק"מ. שלושה כפרי דייגים נושקים ללגונה, ואנשיהם מוצאים כאן את פרנסתם. שייט קיאקים במי הלגונה הוא חוויה נפלאה, במהלכה ניתן לצפות בעבודתם הקשה של שולי הצדפות. שבילי עץ על הגבעות סביב מאפשרים תצפית על הלגונה ומסלולי הליכה קצרים.

 

6. קאבו דה רוקה – הנקודה המערבית ביותר באירופה

רק 42 ק"מ לפני עיר הבירה ליסבון, נמצא החוף שהוא הנקודה המערבית ביותר בפורטוגל, בחצי האי האיברי ובאירופה היבשתית כולה. גובהם של המצוקים של קאבו דה רוקה (Cabo da Roca) מגיע ל- 140 מ', ועליהם ניצב מגדלור. תיירים רבים מגיעים לכאן בטיול יום מליסבון, הכולל גם את העיירות סינטרה (Sintra) וקשקאיש (Cascais) הסמוכות.

אם אתם מחפשים מקום פחות הומה תיירים והרבה יותר בתולי, סורו לחוף Praia da Ursa הסמוך, שהגישה אליו מחייבת צעידה רגלית לא קלה, אבל המראות בהחלט מתגמלים.

 

חשוב לדעת:

בין ליסבון לפורטו, שתי הערים הגדולות של פורטוגל, שיש אליהן טיסות ישירות מישראל, כדאי לטייל:

א. במסלול מעגלי, שתחילתו באזור החוף והוא חוזר דרך ההרים (או להיפך).

ב. במסלול "זיגזג" לאורך החוף, המשלב את החופים עם ערים יפות באזור השפלה, המקביל לקו החוף.

באתר GoTravel תמצאו כתבות עם הסברים מפורטים על כל אחד מהחופים שהוזכרו כאן ויעדי טיול נוספים בפורטוגל, כולל מפות, מסלולים, המלצות לבתי מלון משגעים והמון טיפים.

כרמית וייס היא מנהלת אתר המידע למטיילים GoTravel, בו מביאים מניסיונם ומשיבים לשאלות הגולשים מאות מומחי תיירות לכל העולם. מטיילת ותיקה ונמרצת, שחורשת את העולם מגיל צעיר ויועצת למטיילים במשך שנים רבות.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

פרסמו אצלנו!

קבלו חשיפה של אלפי גולשים למוצר/שירות שלכם!

למידע על אפשרויות הפרסום, השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!