הטבות לחיילים משוחררים

תמיד חלמתם לעשות כסף בחו"ל? הגעתם למקום הנכון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

השתחררת לאחרונה?

"יום שחרורי קרב ובא, ליבי מלא געגועים, אל הבקו"ם אני בא וסאלמט לצעירים!" ברכותינו על שחרורך מצה"ל! יום השחרור הוא יום שמח אך לא פשוט לרוב המשתחררים; החששות, הפחדים והמחשבות על צופן בחובו העתיד יוצרים לחלקנו הגדול סוג של מעמסה רגשית.

בדיוק מסיבות אלו הוקמו היחידה להכוונת חיילים משוחררים, האגודה למען החייל, ליב"י וארגונים נוספים, שאחת ממטרותיהם המרכזיות היא לספק הכוונה ולעזור לאוכלוסיית המשתחררים להשתלב בקלות באזרחות וזאת על ידי מתן מספר הטבות לחיילים משוחררים.הטבות לחיילים משוחררים

הטבות לחיילים משוחררים:

  • פקדון אישי – הפיקדון האישי הוא סכום שמוענק לכל חייל שמשתחרר. הסכום נקבע על פי משך השירות וסוג הפעילות הצבאית. משיכת כספי הפיקדון אפשרית לצרכי דיור, הקמת עסק, נישואין ולימודים. במידה ורוצים למשוך כסף למטרה אחרת צריך להמתין חמש שנים. סכום הפיקדון משתנה מאוכלוסייה לאוכלוסייה ונע בין 13000 ל – 28000 ₪.
  • מענק שחרור מצה"ל – מענק השחרור ניתן ונקבע בהתאם לסוג השירות ומשכו. סכומי הזכאות נצברים ומחושבים על בסיס חודשי. סכום המענק נע בין 4296 ₪ לאוכלוסייה מיוחדת כמו עושי שירות לאומי, לתומכי לחימה סכום המענק נע בין 5281 ₪ ל- 7967 ₪ (תלוי במשך השירות), ולאוכלוסיית הלוחמים / לוחמות הוא נע בין 6086 ₪ ל-9309 ₪ (תלוי גם כן במשך השירות).
  • הקלות במס הכנסה – חיילים משוחררים זכאים להקלות בתשלום מס הכנסה עד לתקרה מסוימת. גם כאן מספר נקודות הזיכוי הניתנות במס הכנסה תלויות באורך השירות. זיכוי מרבי של נקודת זכות ניתן לאלו שביצעו שירות מלא (חיילים לפחות 23 חודשי שירות ונשים לפחות 22 חודשי שירות) אוכלוסייה זו מקבלת בין 4.25 ל- 4.75 נקודות זכות, משמע פטור מלא מתשלום מס הכנסה לשלוש שנים! אם עוברים את התקרה אז צריכים לשלם מס מופחת על יתר המשכורת.
  • מלגות – הקרן להכוונת חיילים משוחררים והארגונים האחרים שציינו מעלה מעניקים מלגות לימודים ומחייה הניתנות על פי מצב אקונומי, אזור מגורים וסוג הפעילות הצבאית. חלק מהמלגות מותנות בביצוע מספר שעות פעילות קהילתית או תרומה לקהילה (לדוגמת שגרירי רוטשילד), אך יש גם מלגות הניתנות ללא צורך של מתן תמורה נוספת מעבר לביצוע שירות מלא (לדוגמת קרן אימפקט ועוד).
  • בהצדעה – אתר "בהצדעה" הוא אתר שנותן הטבות לחיילים משוחררים ומילואימניקים פעילים, בדומה לאתר "חבר" שמספק הטבות לאוכלוסיית הקבע של צה"ל ומשרד הביטחון. באתר זה ניתן למצוא מבצעים למסעדות, סרטים, הופעות, חופשות ואפילו דיור מוזל!

מעבר להטבות האלו, ישנן עוד הטבות רבות הניתנות לאוכלוסיית המשתחררים כמו הכוונה תעסוקתית, מכינות קדם-אקדמאיות מוזלות או בחינם, ביצוע הכשרות מקצועיות, עידוד השכלה גבוהה בפריפריה ועוד מגון הטבות נוספות.

למידע נוסף בתחום זה אתם מוזמנים להיכנס לאתר של היחידה להכוונת חיילים משוחררים בכתובת http://www.hachvana.mod.gov.

בהצלחה באזרחות!

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

פרסמו אצלנו!

קבלו חשיפה של אלפי גולשים למוצר/שירות שלכם!

למידע על אפשרויות הפרסום, השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!